Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı Uzmanlık Eğitim Programı, Patoloji Dernekleri Federasyonu Tıbbi Patoloji Yeterlik Kurulu tarafından önerilen eğitim programı ile Sağlık Bakanlığı Tıpta Uzmanlık Kurulu Müfredat Oluşturma ve Standart Belirleme Sistemi (TUKMOS) tarafından oluşturulan Tıbbi Patoloji Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Programının tümünü içermektedir.
Anabilim Dalımızda konusunda ulusal ve uluslararası son derece yetkin öğretim üyeleri yer almakta olup Tıbbi Patoloji Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Programına ek olarak immünofloresan eğitimi, moleküler patoloji eğitimi ve transplantasyon patolojisi eğitimi yer almaktadır.
Tıbbi Patoloji Uzmanlık Eğitimi başlangıcında, uzmanlık öğrencisinin akademik danışmanı, eğitiminin ikinci yılının başında tez danışmanı, ikinci yılın sonunda tez konusu belirlenmektedir.
Uzmanlık eğitimi programına yeni başlayan her öğrenci için bir “uyum programı” uygulanır. Bu uyum programının süresi üç aydır ve iki ayrı bölümden oluşur. Birincisi Koç Üniversitesi Hastanesine uyum, ikincisi ise Tıbbi Patoloji Ana Bilim Dalı’na uyumdur.
a) Koç Üniversitesi Hastanesi’ne uyum
- Dekanlık ve Başhekimlik’in programları doğrultusunda sadece Tıbbi Patoloji uzmanlık öğrencisi olmaya hak kazanan doktorlar değil, tüm uzmanlık öğrencileri için ortak bir uyum sürecidir. Bu uyum süreci 15 gündür.
b) Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı’na uyum
- Öğretim üyeleri, diğer asistanlar ve personel ile tanışma
- Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Patoloji Laboratuvarının genel işleyişi ve idari kurallar
- Laboratuvar güvenliği hakkında bilgilendirme
- Makroskopik değerlendirme ve örnekleme eğitimini içermektedir.
Uzmanlık eğitimi sürecinde uygulanan eğitim etkinlikleri aşağıda yer almaktadır:
- Yapılandırılmış Eğitim Etkinlikleri
Olgu Sunumu
Seminer
Bilinmeyen Olgu
Makale tartışması
Dersler
Konsey
Kurs
- Uygulamalı Eğitim Etkinlikleri
Tanı ve tedaviye yönelik tüm girişimler, makroskopik örnekleme, mikroskopik analiz, raporlama, frozen inceleme, ince iğne aspirasyonunde hastabaşı yeterlilik değerlendirmesi, otopsi, immünhistokimya, histokimya, FİSH, çeşitli moleküler tekniklerin uygulanması ve yorumlanmasını kapsamaktadır.
- Bağımsız ve Keşfederek Öğrenme Etkinlikleri
Materyal takibi
Akran öğrenmesi
Literatür okuma
Araştırma
Öğretme
Uzmanlık eğitimini sırasında ölçme ve değerlendirme formatif (yapılandırıcı) değerlendirme yöntemi ile birbirini destekleyen üç aşamada gerçekleştirilmektedir:
- Uzmanlık Öğrencisi Gelişim Dosyası (Asistan karnesi);
- Uzmanlık öğrencisi değerlendirme sınavı; yılda en az bir kez uygulanan asistan değerlendirme sınavıdır. Sınavlar teorik bilgiyi ölçmeye yönelik yazılı sınav ve mikroskopik analiz/sentez becerisini hedefleyen preparat sınavı şeklinde düzenlenmektedir.
- Geribildirimler; uzmanlık eğitimi süresince her uzmanlık öğrencisi için patolojide yeterlik prensiplerine göre düzenlenmiş geribildirimin verilmektedir. Bu geribildirimlerin biri klinik ve girişimsel yetkinlikleri kapsamaktadır. Ayrıca 360 derece geribildirim prensipleri çerçevesinde her uzmanlık öğrencisi için temel yetkinlikleri içeren bir geribildirimin eğitmenler, sekreter ve tekniker vb. tıbbi patoloji çalışanları tarafından doldurularak bildirilmektedir. Uzmanlık öğrencileri de uzmanlık eğitimi ve eğitmenleri değerlendirmektedir.
UZMANLIK ÖĞRENCİLERİNİN YARARLANABİLECEĞİ İMKANLAR